نقد و بررسی ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded
 
بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر
دانلود پروژه های رشته کامپیوتر و ویژوال بیسیک
دو شنبه 14 آذر 1390برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : سید رضا هاشمیان Mr.Anderson

سال پیش بود که سران اکتیویژن با کمک استودیو Eurocom، بازی اکشن و سوم شخصی با نام ۰۰۷ Golden Eye برای Wii عرضه کردند و اتفاقا این بازی توانست جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند و دوباره یاد بازی ها و فیلم های جیمز باند را در میان گیمران زنده کند. اما بعد از آن و با توجه به این که این بازی نمرات خوبی گرفته بود و انتظارات مردم هم بالا تر رفته بود، اکتیویژن دوباره سال بعد یعنی امسال تصمیم گرفت که این بار نسخه HD بازی را برای Xbox 360 و PS3عرضه کند. در این نسخه که چند وقتی میشود عرضه شده است، محتویاتی اضافه شده است و اکنیویژن سعی کرده تغیراتی در آن نسبت به گذشته به وجود آورد. از جمله این تغیرات میتوان به اول شخص شدن بازی اشاره کرد.

در نسخه قبلی جیمز باند، پیرس برازنان شخصیت اصلی بازی یعنی خود جیمز باند بود ولی در ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded این شخصیت عوض شده و به جای آن دنیل کریگ نقش جیمز باند را ایفا میکند. داستان ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded دارای محتویاتی خوب و پر نقش است که باعث میشود گیمر به خاطر داستان بازی هم که شده یک بار آن را امتحان کند. در خط داستانی بازی چرا و چگونه های زیادی حضور دارند که با پایان بردن مراحل مختلف میتوانید به آن ها پی ببرید و همین شما را مشتاق میسازد بازی را تمام کنید. داستان بازی به این شرح است که در ابتدا جماهیر شوروی به علت اختلافات بسیار زیاد و جنگ ها خونین بسیار، از هم میپاشد و در ادامه روسیه جانشین آن میشود. در روسیه نیز افرادی هستند که با انگلستان به نوعی دشمنی دارند و دائما در حال جنگ تحمیلی هستند و یکی از بزرگترین اهداف آن ها از بین بردن سفارت انگلستان در روسیه است و در پی همین اتفاقات ماموران مختلف از جمله مامور ۰۰۶ از انگلسان به روسیه سفر میکنند تا جلوی آشفتگی های به وجود آمده را بگیرند؛ اما این مامور به تنهایی از پس همه کار ها بر نمی آمد و در ادامه جیمز باند یا مامور ۰۰۷ نیز به کمک آن می آید و پس آن،هر دو آن ها با نقشه هایی از پیش برنامه ریزی شده شروع به جنگ با روسی ها میشوند و پس از کمی جلو رفتن در خط داستانی بازی، متوجه هلکوپتر های بسیار مجهز و پر کاربرد EMP در لشکر روسی های میشوند و این امر را به انگلیسی ها اطلاع میدهند.
به طور کلی داستان ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded بسیار پر هیجان و زیبا میباشد و ارزش امتحان کردن را دارد. البته لازم به ذکر است که این داستان برگرفته از فیلم نامه فیلم جیمز باند در سال ۱۹۹۵ نیز میباشد.

اما بر خلاف داستان هیجان انگیز و پر محتوای بازی، وضعیت جلوه های بصری، کاراکتر ها، صدا گذاری تخریب پذیری و عوامل دیگر زیاد راضی کننده نیستند. صدا گذاری برای کاراکتر ها واقعا در بعضی مواقع بسیار بد انتخاب شده و با شخصیت خود کاراکتر تشابهی ندارد. انفجار ها بسیار مصنوعی هستند و به طور کلی تخریب پذیری در این بازی تا وقتی گیم پلی نخواهد، وجود نخواهد داشت و در جایی هم که صحنه هایی به وجود می آیند که ماشین ها یا چیز های دیگر منفجر میشوند نیز اصلا مانند یک انفجار واقعی جلوه نمیکنند و صدا گذاری این انفجار های که از خود انفجار هم بد تر هستند! بسیار بسیار خشک و بی هیجان که گاهی وقت ها گیمر فکر میکند آدامس بادکنکی زیر پاهایش ترکیده است به جای نارنجک! علاوه بر این ها، زمانی که سرباز های دشمن را میکشیم، بلافاصله بعد از این که روی زمین می افتند غیب میشوند و حتی یک قطره خون هم روی زمین باقی نمیماند و تنها چیزی که از آن ها به جا مانده میشود، اسلحه آن ها است که اگر بخواهیم میتوانیم آن ها را برداریم. واقعا این طور صحنه سازی مصنوعی برای یک گیمر اصلا خوشانید نیست. واقعا وقتی که جنازه ها غیب میشوند و حتی قطره ای خون هم بر جا نمیماند، میتواند اعصاب خیلی از گیمر ها را خورد کند. من هم به شخصه اصلا از این اتفاق در ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded خوشم نمی آید چون نشان از مصنوعی بودن بازی دارد. به طور کلی وضعیت صدا گذاری، تخریب پذیری، باگ های عجیب و غریب و دیگر عواملی مانند این ها در جیمز باند جدید بسیار ضعیف هستند و در حد و اندازه های یک بازی حرفه ای سطح اول نمیباشند.

گرافیک

گرافیک بازی هم چیز دندان گیری نیست و همه این ها هم به خاطر پا فشاری اکتیویژن برای استفده از موتور قدیمی خودش یعنی موتور قیمی Infinity Ward است که دیگر برای ساخت بازی های این نسل و نسل بعدی نمیکشد. در ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded هم از همین موتور استفاده شده بود که اصلا جوابگو نبود در اکثر مواقع بازی افت فریم های شدید و واضح نبودن تصاویر در چشم بودند که همه این ها باعث پایین آمدن گرافیک در بازی میشوند و اکتیویژن باید برای ساخت بازی ها بعدی اش به فکر یک موتور بازی سازی جدید تر و پیشرفته تر باشد چون واقعا دیگر این موتور به درد بازی هایی که منتشر خواهند شد نمیخورد و تنها کاری که میکند، پایین آوردن گرافیک بازی است.

میرسیم به هوش مصنوعی بازی؛ هوش مصنوعی نیز در این بازی بسیار ضعیف است و در درجه های سخت بازی هم کار های عجیب و غریب سربازان به چشم میخورند. حتی در بعضی از مواقع نیز سرباز های دشمن در دو قدمی شما قرار دارند اما دارند به آسمان ها و در و دیوار تیر میزنند و این نشان از باگ ها و هوش مصنوعی کم در بازی است. به طور کلی عوامل زیادی در ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded باعث ضعف بازی میشوند که شاید بتوان دلیل این نقاط ضعف بسیار زیاد در بازی را عجله کردن اکتیویژن برای ساخت و روانه بازار کردن این بازی دانست که باعث شده از خیلی از نقاط  ضعف بازی چشم پوشی شود و حالا بازی معایب به این زیادی داشته باشد.

گیم پلی

اما گیم پلی بازی بر خلاف عوامل ضعیف دیگر آن نیز متنوع و پر هیجان است و بازی کننده در حین انجام مراحل بازی به محیط های جدیدی بر میخورد که در هر کدام از آن ها وظیفه جدید و متفاوتی بر عهده دارد. البته میتوان این گیم پلی خوب بازی را نوعی تقلید از سری Call Of Duty هم دانست. چرا که بسیاری از مراحل بازی گیم پلی مشابهی با مراحل بازی های سری CoD دارند و اکتیویژن برای این که گیمران از گیم پلی بازی خوششان بیاید، سعی کرده قسمتی از گیم پلی سری معروف و محبوب Call Of Duty را نیز در بازی جای دهد. البته درست است که گیم پلی بازی عالی است و تنها در بعضی جا ها نقاط ضعفی دارد، اما قطعا تجربه کردن دوباره یک گیم پلی و مراحل تکراری که قبلا در بازی های گذشته تجربه شده اند زیاد خوشایند نیست و این هم نشان از خلاقیت به خرج ندادن اکتیویژن در ساخت گیم پلی بازی است.

میرسیم به اسلحه های بازی؛ دست بازی کنندگان در ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded برای انتخاب اسلحه بسیار تنگ است و اسلحه هایی که در بازی وجود دارند از نوع های مختلفی نیستند و تنها چند نوع کم از اسلحه هایی که از آن ها در این جور بازی ها استفاده میشوند حضور دارند و همان چند نوع کم اسلحه ها هم درست و حسابی نیستند! صدای شلیک گلوله های بسیار مصنوعی است و حتی در بعضی مواقع از روی صدای شلیک گلوله ها نمیتوان فهیمد که چند نوع تفنگ در حال تیر اندازی هستند! به خاطر این که صدای شلیک تفنگ ها بسیار نزدیک به هم هستند و در بعضی مواقع اصلا نمیتوان آن ها را از یک دیگر تشخیص داد.
بخش چند نفره بازی هم نسبت به نسخه قبل که در سال گذشته عرضه شده است، پیشرفته تر شده و امکانات بیشتری را به گیمر میدهد تا اگر از بخش تک نفره بازی خوشش نمیامد به سراغ بخش چند نفره بازی برود و سرش را با استفاده از آن گرم کند. اما با این حال بخش چند نفره این بازی هنوز جای پیشرفت دارد …
در مجموع ۰۰۷ Golden Eye :Reloaded یک بازی بود که به علت عجله کردن سازندگانش در انتشار آن نتوانست خوب ظاهر شود و انتظارات جیمز باندی علاقه مندان به جیمز باند را بر طرف کند.

داستان: ۹٫۳
تخریب پذیری:۶
صدا گذاری و موسیقی:۶٫۵
گرافیک:۷
گیم پلی:۸٫۵
بخش چند نفره:۸
امتیاز کلی:۷٫۵



درباره وبلاگ


وبلاگ اختصاصی گروه نرم افزاری پروژه 1 شما در این وبلاگ می توانید از مطالب و آموزش های گروه استفاده کنید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترین وبلاگ دانلود و ارائه مقالات رشته کامپیوتر و آدرس prozhe1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 117
بازدید ماه : 782
بازدید کل : 219466
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1